Sami Säynevirta

Olen Sami Säynevirta. Minulla on yli 20 vuoden kokemus vaikuttamisesta kansalaisjärjestöissä. Työskentelen Luonto-Liitossa järjestöpäällikkönä ja toimin Animalian varapuheenjohtajana; Animalian puheenjohtajana olin vuosina 2011-2018. Olen eurooppalaisen Eurogroup for Animals -kattojärjestön hallituksen jäsen sekä Vasemmistoliiton eläinpoliittisen työryhmän puheenjohtaja.

Olen ollut pitkäjänteisesti mukana eläinten aseman parantamiseksi Suomessa ja muualla Euroopassa. Olen osallistunut vapaaehtoistöihin eläinten olojen kohentamiseksi Suomessa, Venäjällä, Romaniassa ja Belgiassa. Vaikuttamistyössä olen kerryttänyt kokemusta kotimaisesta ja kansainvälisestä kampanjoinnista. Olen ollut aktiivisesti mukana lobbaustyössä eduskunnassa sekä Euroopan parlamentissa ja komissiossa.

Asun Helsingin Alppilassa. Olen valmistunut metsätalousinsinööriksi Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulusta. Perheeseeni kuuluu kaksi rescuekoiraa, jotka ovat muuttaneet Suomeen Venäjältä (Viipurin Koirat ry) ja Romaniasta (Rescueyhdistys kulkurit). Aramis ja Anneli esiintyvät myös tämän sivuston kuvissa.