Julia Saarholm

Olen Julia Saarholm, 28-vuotias innovatiivinen konfliktinratkaisun ammattilainen, joka on nuorten ja perheiden puolella. Asun Kannelmäessä, jonne olen muuttanut Haagasta. Laitan itseni likoon tärkeiden asioiden puolesta niin työssäni sosiaali- ja rikosseuraamusalan ammattilaisena kuin muussakin elämässä.

Työssäni nuoriin liittyvän konfliktinratkaisun, sovittelun ja rikollisuuden parissa teen paljon monialaista yhteistyötä nuorten, vanhempien ja eri ammattiryhmien kanssa. Valmistun keväällä 2021 sosionomi YAMK:ksi, opinnäytetyössäni perehdyn vakavia rikoksia tehneiden nuorten elämänpolkuihin. Opiskelen lisäksi Itä-Suomen yliopistossa rikos- ja prosessioikeuden opintosuunnassa hallintotieteiden maisteriksi. Yhteiskunnallinen vaikuttaminen liikuttaa minua myös maamme rajojen ulkopuolelle, olen sivutoiminen yrittäjä ja jo vienyt konfliktinratkaisuun liittyvää osaamistamme Viroon.

Minulle tärkeää on ihmisten hyvinvointi ja tasa-arvoiset mahdollisuudet. Työni kautta olen huomannut monia puutteita, joihin haluan vaikuttaa. Tähtään siihen, että yhteiskuntamme ja sen rakenteet antavat aitoja mahdollisuuksia ihmisille heidän lähtökohdistaan riippumatta.

Keskeisiä teemojani:

– lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointi

– eriarvoisuuden vähentäminen

– oikea-aikaiset perus- ja tukipalvelut & sujuva yhteistyö

– rohkeus tarttua vaikeisiin asioihin etsiä keinoja muutoksen aikaan saamiseksi