531 – Mirka Haili

Äänestysnumero 531

Olen Mirka Haili ja ehdolla kevään 2021 kuntavaaleissa Helsingin Vasemmiston ehdokkaana. Työskentelen sosiaalialan ammattilaisena päihdetyössä. Työurani olen tehnyt lähinnä asunnottomuus- ja päihdetyössä, lisäksi olen työskennellyt pari vuotta myös asiakastietojärjestelmän kehittämistyössä. Vapaa-aikaani on työväenopiston kurssien lisäksi täyttänyt ammattiyhdistystoiminta.

Olen reilu 10 vuotta ollut aktiivisesti erilaisissa rooleissa Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentia ry:n toiminnassa. Vuoden 2021 alusta sain kunnian aloittaa ensimmäisen kauteni Talentian hallituksen varapuheenjohtajana.

Haluan Helsinkiin:

•  Hyvin resurssoidut päihdepalvelut, joissa pystytään tarjoamaan yksilöllisiä palveluja kaikille  niitä tarvitseville, kynnyksettömästi ja ilman jonottamista.
  •  Palvelut, joissa on huomioitu myös yksinasuvat.
  •  Tarpeeksi edullisia vuokra-asuntoja.
  •  Kirjasto- kulttuuri- ja liikuntapalvelut, jotka ovat kaikkien saavutettavissa riippumatta asuinalueesta ja tulotasosta.