Salla Viitanen

Olen Salla Viitanen, 30-vuotias juristi ja filosofian maisteri (musiikkitiede) Meilahdesta. Työskentelen juristina ammattiliitossa. Juridiikan lisäksi tunnen laajasti myös kulttuurialaa, sillä olen aiemmin työskennellyt muun muassa musiikin parissa. Olen harrastanut politiikkaa ja edunvalvontaa eri muodoissaan jo yli kymmenen vuotta.

Vaalikärkinäni kuntavaaleissa 2021 on ympäristökriisin ratkaiseminen, kulttuurialan tukeminen, kuntien vastuullinen palveluntuotanto sekä yhdenvertaisuus.

Yhteiskunnallinen ja poliittinen vaikuttaminen on aina ollut minulle selvä asia, sillä tulen poliittisesta kodista. Maailma ja yhteiskunta on juuri sellainen minkälaisen siitä yhdessä teemme. Nykyinen järjestelmä, arvostukset ja toimintatavat eivät ole luonnonlakeja, vaan ihmisen tekemiä. Tarvittaessa niitä voidaan, ja myös pitää, muuttaa ja korjata.

Tehdään yhdessä parempi Helsinki kaikille – tuodaan ihmisarvo ja ympäristön kunnioittaminen politiikan keskiöön. Vihapuheella ja vastuunpakoilulla ei rakenneta yhteistä Helsinkiä.