Politiikkaa baarissa: köyhyys

Joulukuun Politiikkaa baarissa -keskusteluillan aiheena on köyhyys. Mitä on köyhyys, millaisia syitä ja vaikutuksia sillä on ja millaisia kokemuksia ihmisillä on köyhyydestä? Miten siitä voitaisiin päästä eroon? Sosiaali- ja terveysministeriö on hiljattain julkaissut toimintasuunnitelman köyhyyden ja syrjäytymisen vähentämiseksi, jossa tavoitteena on vähentää köyhyys- tai syrjäytymisriskissä olevien määrää 100 000 henkilöllä vuoteen 2030 mennessä. Kyseessä on siis laaja ilmiö niin Suomessa kuin maailmanlaajuisestikin.

Politiikkaa baarissa -keskustelussa mukana on Irja Remekselä, joka toimii köyhyyden vastaisen verkoston EAPN-Finin hallituksen puheenjohtajana. Verkosto tukee köyhyyden vastaisia toimia muun muassa kokoamalla vuosittain Köyhyysvahti-raportin, jossa on ajankohtaista tietoa köyhyystilanteesta.

Tule mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan!

Politiikkaa baarissa on Kallion Vasemmiston järjestämä tapahtuma, jossa käydään keskustelua valitusta poliittisesta aiheesta epävirallisessa ja hyvässä hengessä. Tapahtumassa noudatetaan Vasemmiston turvallisemman tilan periaatteita (https://vasemmisto.fi/vasemmiston-turvallisemman-tilan…/).

Valokuva: lisenssi CC BY 4.0, valokuvaaja Eeva Rista, Helsingin kaupunginmuseo, https://helsinkikuvia.fi/.